onsdag 28. oktober 2009

Ta livet som det faller seg - Jungelboken

Ta livet som det faller seg!


Baloo: Og alt du trenger å gjøre er...

Ta livet som det faller seg,
ja, ta det som det faller seg.
Gi blaffen i bekymringer og strev!
For alt du trenger finner du
i skog-naturen's pølsebu'
så ta det som det faller seg og le!


For hvor jeg enn vandrer,
hvor jeg enn står,
så finner jeg nøtter
og tar en tår!
Og bier busssser til og fra, og lager honning jeg kan ta
og prøv å løft på en liten sten, der løper en som er litt for sen!
Og bare gjør som jeg!


Mowgli: Spiser du maur?

Baloo: Haha! Det beste jeg vet; så godt at de kribler i magen!

Baghera: Mowgli, pass opp! *dunk*


Baloo: For livet ordner seg for to som deg og meg
Mowgli: Men når?
Baloo: Som deg og meg


Ta livet som det faller seg,
ja, ta det som det faller seg.
Gi blaffen i bekymringer og strev!
For alt du trenger finner du
de'r tull å vere (?)


Men vær nå litt forsiktig
når du plukker bær.
Noen stikker riktig,
og er til besvær.
Så husk å ikke stå der og glo
har du lyst på et bær prøv å bruk en klo!
Men bare glem å bruke klo
når du plukker denne, for den er go'!

En til meg og en til deg!

Mowgli: Mange takk Baloo!

Baghera: (?) Ja, det kan man bli av mindre enn dette...

Baloo: Kom an Baggie, bli me' å syng a'!

For livet ordner seg for to som deg og meg!
For meg og dei
Som dei og meg

Kan du ikke klø meg på venstre skulder når du sitter der Mowgli? Bare et hår lavere,
ja, hehe, riktig, der ja... åhhåh, det er nydelig! Åh, det er godt! Nei, jeg må finne et tre,
dette klør jo som bare det det!

Mowgli: Heh, du er jammen rar Baloo!

Baloo: Hm, der har vi'n, ja! Dette er deilig! Bare litte grann... ja! Hehe..

0 kommentarer:

 

blogger templates | Make Money Online